$Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1$ - $Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1$ 
Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Четвер, 08.12.2016, 01:07
Вітаю Вас Гість | RSS
За довідками звертатися за телефоном +38 (05161) 6-32-16, або надсилайте листи на e-mail: lysogirska2016@ukr.net Вітаємо переможців районних змагань з тенісу в Чаусово 1
Меню сайту

Категорії розділу
Шкільні новини [410]
Фотоальбоми [0]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Час

Внутрішньошкільний контроль має сприяти чіткій та ефективній організації навчально-виховного процесу в кожному навчальному закладі, забезпеченню змістовної діяльності учнів, підвищенню кваліфікації педагогів.

Внутрішньошкільний контроль (далі — контроль) є однією з основних управлінських функцій керівника загальноосвітнього навчального закладу та його заступників. Це складний і значний за обсягом процес.

Система внутрішньошкільного контролю

Про систему контролю йдеться у тому разі, коли адміністрація навчального закладу планує і здійснює контроль так, що всі його компоненти — мета, зміст, форми проведення — логічно пов’язані між собою та дають змогу об’єктивно оцінити стан справ у навчальному закладі.

Під час планування системи контролю варто дотримуватися такої послідовності дій:

Про систему контролю йдеться у тому разі, коли адміністрація навчального закладу планує і здійснює контроль так, що всі його компоненти — мета, зміст, форми проведення — логічно пов’язані між собою та дають змогу об’єктивно оцінити стан справ у навчальному закладі.

Під час планування системи контролю варто дотримуватися такої послідовності дій:

  • формулювати мету та конкретизувати завдання контролю відповідно до завдань річного плану роботи навчального закладу;
  • визначати види контролю, строки їх проведення та розкривати зміст кожного з них;
  • добирати форми та методи проведення контролю;
  • призначати працівників, які здійснюватимуть контроль, визначати їх повноваження та способи взаємодії;
  • аналізувати дані, отримані у ході контролю, та підбивати підсумки;
  • визначати шляхи розв’язання виявлених проблем та удосконалення навчально-виховного процесу.

Види контролю

Залежно від мети та завдань контролю вибирають вид контролю. Правильно вибраний вид контролю дасть змогу отримати потрібну інформацію про стан навчально-виховної роботи у навчальному закладі.

Найчастіше здійснюють такі види контролю:

  • тематичний;
  • фронтальний;
  • підсумковим;
  • оперативний.

На засіданні педагогічної ради, ознайомлюючи колектив з планом роботи навчального закладу на новий навчальний рік, керівник навчального закладу має повідомити педагогам мету, зміст та строки проведення тематичного, фронтального, підсумкового, оперативного контролю.

Тематичний контроль

Тематичний контроль спрямовано на глибоке вивчення конкретного питання у системі роботи педагогічного колективу, групи вчителів або окремого вчителя, класного керівника. Такий контроль дає змогу визначити результативність діяльності учителів з цього питання, проаналізувати зміст, методи організації навчально-виховної роботи з учнями, батьківською громадськістю тощо.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Тематичний контроль планують відповідно до кількості та змісту завдань, визначених у річному плані навчального закладу. Для того щоб запобігти зайвому навантаженню на колектив, тематичний контроль варто проводити протягом тижня. За необхідності строк вивчення окремих питань може бути продовжено.

 
 

У ході тематичного контролю вивчають різні аспекти роботи учителів, зокрема:

  • виконання та дотримання педагогічним колективом або окремим учителем вимог нормативних актів;
  • усунення типових недоліків у навчально-виховній роботі, що були виявлені у попередньому навчальному році;
  • стан роботи учителів та учнів щодо виконання завдань, поставлених протягом поточного навчального року;
  • використання у роботі рекомендацій предметних методичних об’єднань, перспективного педагогічного досвіду.

За змістом тематика контролю може стосуватися різних моментів роботи учителів, наприклад: «Організація диференційованого навчання учнів з різним рівнем знань», «Виконання вимог єдиного мовного режиму на уроках української мови та літератури», «Ефективність використання технічних засобів навчання та сучасної техніки у навчальному процесі під час вивчення навчальних дисциплін», «Стан викладання інформатики у навчальному закладі», «Особливості роботи зі здібними та обдарованими учнями», «Організація гурткової та позакласної роботи у навчальному закладі», «Забезпечення наступності і перспективності у навчанні та вихованні учнів під час переходу з початкової в основну школу» тощо.

Фронтальний контроль

Цю форму контролю використовують, якщо потрібно отримати всебічну інформацію про роботу педагогічного колективу, методичного об’єднання з певного предмета, окремого вчителя.

Орієнтовний перелік питань, які вивчатимуть під час фронтального контролю, може бути таким:

  • рівень проведення, змістова та методична наповненість уроку, ефективне застосування учителем форм і методів навчання учнів та контролю якості знань;
  • уміння учителя застосовувати форми та методи активізації інтересу учнів до предмета, формування їхньої творчої свідомості;
  • якість і зміст письмових робіт; якість та періодичність їх перевірки учителем;
  • культура ведення зошитів учнями: охайність записів, каліграфія, дотримання вимог єдиного мовного режиму, система роботи над помилками, обсяг і характер домашніх завдань;
  • рівень організації виховної роботи з учнями та класним колективом у позаурочний час;
  • стан ведення учнями щоденників, зошитів з навчальних предметів, контрольних та лабораторних робіт;
  • система роботи учителя з батьками;
  • самоосвіта учителя, його обізнаність з досягненнями педагогічної, психологічної науки, новими методиками викладання предмета; громадська діяльність учителя.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Оскільки фронтальний контроль передбачає значний обсяг роботи, його доцільно проводити не більше ніж два-три рази протягом навчального року.

 
 

Тривалість фронтального контролю не має перевищувати 15 днів, протягом яких слід відвідати не менше п’яти уроків, занять чи інших заходів.

Підсумковий контроль

Підсумковий контроль дає змогу визначити результативність роботи за різні періоди, підбити підсумки роботи навчального закладу чи методичного об’єднання.

Підсумковий контроль здійснюють з різною метою, зокрема для того щоб:

  • підбити підсумки роботи за навчальний рік — з’ясувати стан виконання річних завдань відповідно до очікуваного результату;
  • виявити готовність учнів четвертих класів до навчання в основній школі;
  • вивчити рівень знань дітей з різних предметів;
  • зробити висновки щодо ефективності впровадження інноваційної технології, методики;
  • узагальнити досвід роботи учителя (групи учителів);
  • дати комплексну оцінку діяльності навчального закладу напередодні його атестації.

Оперативний контроль

Якщо у ході підсумкового контролю аналізують результати педагогічної діяльності, то під час оперативного контролю перевіряють її процесуальний аспект.

Оперативний контроль спрямований на:

  • оцінювання стану роботи педагогічного колективу та окремих учителів на певному етапі;
  • вивчення щоденної інформації про хід та результати педагогічного процесу;
  • перевірку врахування пропозицій, виконання окремих рішень тощо.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Під час оперативного контролю не констатують факти, а порівнюють їх, узагальнюють, аналізують, шукають причини тієї чи тієї проблеми. Цей контроль виконує попереджувальну функцію щодо виявлення загроз для кінцевих результатів діяльності закладу і є важливим підґрунтям для проведення підсумкового, тематичного, фронтального контролю.

 
 

Оперативному контролю підлягають найбільш важливі на певному етапі питання, які істотно впливають на виконання річних завдань. За підсумками оперативного контролю вносять зміни до педагогічної діяльності — оперативно реагують на пропозиції та зауваження, зроблені під час вивчення питання.

Планують такий контроль зазвичай на місяць. З його питаннями на наступний місяць варто ознайомлювати колектив заздалегідь — в останній тиждень поточного місяця під час педагогічної години чи на засіданні педагогічної ради.

Радіо онлайн

Sinoptik

Вхід на сайт

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пошук

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Copyright MyCorp © 2016Конструктор сайтів - uCoz