$Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1$ - $Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1$ 
Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Четвер, 08.12.2016, 01:09
Вітаю Вас Гість | RSS
За довідками звертатися за телефоном +38 (05161) 6-32-16, або надсилайте листи на e-mail: lysogirska2016@ukr.net Вітаємо переможців районних змагань з тенісу в Чаусово 1
Меню сайту

Категорії розділу
Шкільні новини [410]
Фотоальбоми [0]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Час

Педагоги різних часів про ранній розвиток дитини

«Про виховання оратора», Марк Фабій Квінтиліан – видатний давньоримський педагог, оратор.

Дехто вважає, що не варто починати навчання дитини до досягнення нею семирічного віку, оскільки, до цього часу ані розумові здібності, ані фізичні сили дитини ще не дозволяють їй повноцінно займатися навчанням.

  Однак слушну думку мають ті, хто вважає ... що жодного періоду людського життя не варто залишати поза увагою. […] Чому б не заохочувати дитину до наук у тому віці, коли її привчають до вихованості?

  Навіщо, очікуючи досягнення семирічного віку, нехтувати можливостями та вигодами, якими б мізерними вони не були? Дійсно, у такому ранньому віці дитина мало що може засвоїти, одначе щось більше і вагоміше вона засвоїть саме тоді, коли мала б вивчати оті дрібниці. Отже, крок за кроком, через розвивальні заняття, дитина буде набувати нових знань та навичок, і таки отримає бажаний результат; скільки часу вона зможе виграти у дитинстві, саме стільки ж збереже у юності.

 Тож не будемо гаяти часу, навіть з огляду на те, що для початку навчань потрібна лише пам′ять, якою малеча обдарована найвищою мірою. Я не відкидаю поширеного засобу заохочення дітей до навчання, давати їм замість іграшок вирізьблені зі слонової кістки літери. Коли вже діти почнуть опановувати письмо, то незайве було б давати їм спеціальні дощечки із вирізаними на них літерами, з тим щоб по рисочках, як по борозенках ходив, притримуваний з обох боків, стилус; щоб він не ковзав, як бува по воску. Так дитина, наслідуючи майстерні зразки, навчиться писати впевненіше і чистіше.

«Велика дидактика», Ян Амос Коменський – чеський педагог-гуманіст 17 ст.

Гнучкість є природною властивістю усіх новонароджених істот. Саме через неї найлегше набути форму у ранньому віці, бо вже, зміцнівши жодна істота не піддається формуванню. З м′якого воску можна виліпити все що завгодно, але вже коли він затвердне, його легше стерти на порох. Молоді деревця можна саджати і пересаджувати, згинати і нахиляти як завгодно, одначе, коли вони повиростають, зробити цього вже не вдасться.  Усе це, вочевидь,стосується і самої людини. Її мозок, сприймаючи образи речей, що потрапляють до нього через органи відчуттів, схожий на віск: у дитячому віці

м′який та вологий і здатен сприймати усі речі, що зустрічаються; потім він потроху засихає і твердне, і як показує досвід, речі закарбовуються та відображаються на ньому все важче. Звідси і знаний вислів Цицерона: «Діти миттєво схоплюють незліченну кількість предметів». Тільки те у людині міцне і стійке, що засвоєне нею у ранньому віці.

«Еміль, або про виховання», Жан-Жак Руссо – французький письменник-філософ 16 ст.

Чимало людей клопочуться віднайти кращіметоди раннього розвитку та навчання читанню, вигадуютьконторки, картки, кімнату дитини перетворюють у типографську майстерню. Локк радить вчити дітей читати задопомогою гральних костей. Чи не правда, гарний винахід? Який жаль! Засіб, найбільш вірний, ніж усе інше, засіб, про який усі забувають – бажання дитини вчитися. Прищепіть їй це бажання і залиште у спокої ваші конторки тагральні кості, будь-який навчальний засіб буде добрим для неї. Безпосередня цікавість – ось великий двигун, єдиний, що направляє вірно та далеко.

 

Еміль отримує іноді від батька, рідних або друзів листівки із запрошеннями на прогулянку чи на обід, катання на човні або ж підти подивитися на якесь громадське свято. Тексти на листівках коротенькі, зрозумілі, написані гарно і чітко. Треба лише знайти когось, хто б прочитав те написане. Однак употрібний час таку людину не завжди зустрінеш або ж вона не схиляється до послуги, з огляду на учорашню непоступливість дитини. Ось так гається час, момент проходить.

Урешті решт Емілю читають написане, але вже запізно. Ох, якби ж він умів читати сам! Отримує ще листівки: написи такі короткі, а зміст їх так цікавить! Як же хочеться спробувати самому розібрати; інші ж бо іноді допомагають, а іноді відмовляють. Дитина напружується, збирається з силами, урешті решт розбирає половину записки: справа у тому, що завтра доведеться їсти крем... Добре, але ж де і з ким саме? Скільки знадобиться дитячих зусиль, щоб дочитати решту! Не думаю, що Емілю потрібна конторка.

Робер Оуен, англійський філософ-педагог, кін. 18-19 ст.

Ті, хто мав можливість спостерігати за життям та раннім розвитком дітей, досить легко могли пересвідчитися, що багато доброго та поганого у їх характері та схильностях формується задовго до досягнення малечею дворічного віку, а деякі особливо стійкі нахили проявляються у дітей ще до кінця першого року їх життя та навіть і до шестимісячного віку.

Вузька спеціалізація, що полягає у знанні лише обраного предмету – це зло, яке стримуватиме розвиток людства. Щоб такого зла уникнути, необхідно всім дітям давати загальну освіту з раннього віку. Це дозволить їм краще розуміти суспільні цілі і бути найбільш корисними для суспільства. До 12 років кожна дитина здатна засвоїти загальні засади усіх знань, що людство отримало дотепер...

 

Радіо онлайн

Sinoptik

Вхід на сайт

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пошук

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Copyright MyCorp © 2016Конструктор сайтів - uCoz