$Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1$ - $Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1$ 
Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Субота, 03.12.2016, 20:43
Вітаю Вас Гість | RSS
За довідками звертатися за телефоном +38 (05161) 6-32-16, або надсилайте листи на e-mail: lysogirska2016@ukr.net Вітаємо переможців районних змагань з тенісу в Чаусово 1
Меню сайту

Категорії розділу
Шкільні новини [409]
Фотоальбоми [0]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Час

ПРОВЕДЕННЯ ЕФЕКТИВНИХ НАРАД

Виробничі наради є дуже корисним і потрібним управлінським інструментом. Та мало хто з нас із радістю поспішає на збори або нараду. Найчастіше зі словом «нарада» в людей виникають такі асоціації, як «нудьга», «втрачений час», «можливість подрімати», «показові виступи», «знову щось вигадали» тощо.

Кожному керівникові наради проводити необхідно, але треба вміти проводити їх ефективно, щоб заощадити час і свій, і своїх підлеглих.

Адже збори можуть допомогти вирішити безліч завдань, таких, як:

  • розподіл доручень;

  • доведення до працівників потрібної інформації та пояснення способу дій;

  • координація процесу виконання робіт;

  • обмін думками;

  • здобуття інформації;

  • контроль за роботою підлеглих;

  • виявлення та аналіз проблем, що виникають під час роботи;

  • напрацювання ідей;

  • розвиток підлеглих;

  • посилення командного духу;

  • залучення персоналу до бачення стратегічних планів компанії та ін.

На жаль, інколи збори перетворюються навіть не на просту формальність, а на обтяжливе збування часу як для керівника, так і для підлеглих. Такі збори стають абсолютно марними. Пошукаймо разом, у чому причина. Нижче в таблиці наведено найпоширеніші причини неефективності зборів. Зазначте ті, які найчастіше знижують ефективність зборів, що проводяться вами або у вашій організації

Причини неефективності нарад

1

Вихід обговорення за межі поставлених питань

2

Збори відбуваються без порядку денного та без чітко сформульованої мети

3

Дуже довгі збори

4

Погана підготовка (не лише обговорюваних питань, але й учасників)

5

Відсутність інформації, потрібної для підготовки та ухвалення зважених рішень

6

Збори закінчуються без ухвалення рішення

7

Погана організація роботи учасників зборів

8

Вирішення питань на користь окремих учасників (хтось із учасників «тягне ковдру на себе»)

9

Обговорення другорядних питань, головні відкладають «на потім» або зовсім забувають

10

Прагнення окремих учасників «зіпхнути» свої проблеми на інших

11

Невміння слухати інших, перебивання промовців

12

Заслуховування непідготовлених промовців

13

Недостатній рівень загальної культури учасників зборів

14

Авторитарний стиль ведення наради

15

Недисциплінованість учасників (запізнення, відхиляння, розмови тощо)

16

Відсутність в учасників психологічного настрою на вирішення певної проблеми, інтересу до конкретного питання

17

Зайва емоційність окремих учасників (агресія, образи, роздратування й т. ін.)

18

Непідготовленість частини присутніх до обговорення питань порядку денного (недостатня кваліфікація, неінформованість, погана орієнтація в питанні)

19

Свідоме надання учасникам наради помилкової або неперевіреної інформації

20

Пасивність учасників

Отже, у вас уже є певні висновки щодо ефективності зборів у вашій організації. Якщо ви не позначили жодного пункту, вітаємо, продовжуйте в тому ж дусі. Якщо ж пунктів багато, можете взяти на замітку кілька практичних рекомендацій.

Рекомендація № 1

Ефективність зборів залежить від якісної підготовки й проведення їх. На етапі підготовки визначте:

1. Мету наради з огляду на кінцевий результат

Перш за все дайте собі відповідь на такі питання:

  • Навіщо ви проводите ці збори?

  • Які завдання ви як керівник вирішуєте на цих зборах?

  • Що має бути «на виході»?

Чітко сформулюйте бажаний результат. Під час зборів тримайте його в голові, тоді у вас є всі шанси провести збори успішно.

2. Тривалість наради

Стів Прентіс у книжці «Інтегрований тайм-менеджмент» наполягає на максимальній тривалості зборів 55 хвилин і пояснює це «прагненням ринку задовольнити потребу клієнтів у душевному комфорті. П'ятдесят п'ять хвилин — це майже година, але створюється враження, що менше від години. Оскільки початок і закінчення перебувають у межах однієї цифри, вони немовби обіцяють бути короткими та невтомливими. Одне слово, ми показуємо співробітникам світло в кінці тунелю».

3. План і порядок проведення наради

Здавалось би, все просто й давно відомо. Так, але є один момент: обміркуйте, яку кількість питань ви встигнете розглянути в рамках запланованого часу. Якщо на кожне питання відвести по десять хвилин, то при часових межах сорок хвилин ви зможете розглянути лише два питання. «А двадцять хвилин?» — запитаєте ви. «А поговорити?» — відповімо ми. Обговорення, заперечення, переконання — на все це теж потрібен час. Тому план наради має бути реалістичним.

4. Склад учасників

Основне правило: запрошуйте на нараду лише тих людей, які допоможуть вам досягти поставлених цілей. Це можуть бути люди, які:

  • приймають ключові рішення щодо питань зборів;

  • можуть бути корисні щодо надання певної інформації;

  • братимуть участь у вирішенні питань;

  • за родом своєї діяльності мають ознайомитися з інформацією;

  • виконуватимуть прийняті рішення.

Рекомендація № 2

Перш ніж ми розглянемо шість правил проведення зборів, поміркуйте, будь ласка, над такою фразою: МИ ФОРМУЄМО ЗВИЧКИ ТИХ, ХТО ОТОЧУЄ НАС. ТЕ, ЯК СЬОГОДНІ ЛЮДИ ПОВОДЯТЬСЯ З НАМИ, — РЕЗУЛЬТАТ НАШОЇ ВЧОРАШНЬОЇ ПОВЕДІНКИ З НИМИ.

Завдання керівника сформувати у підлеглих звички, що допомагають досягати мети зборів, а саме:

5. Починайте й закінчуйте збори хвилина в хвилину. Формуйте звичку приходити вчасно.

6. Залучайте всіх учасників до обговорення. Формуйте звичку заглиблюватися в діяльність інших людей і відділу (організації) в цілому.

7. Обговорюйте лише питання порядку денного. Кладіть край будь-яким відхиленням убік. Формуйте звичку зосереджуватися на головному та розставляти пріоритети.

8. Обговорюйте кожне питання окремо. Формуйте звичку доводити почате до кінця.

9. Припиняйте будь-які переходи на особистості (як позитивні, так і інші). Формуйте звичку розділяти бізнес та особисті стосунки.

10. Визначайте відповідальних і терміни. Формуйте звичку брати відповідальність за досягнуті результати.

Найкраще фіксувати все, що обговорюється, та рішення, до яких прийшли на зборах. Інакше люди можуть виговоритися, «понавигадувати», прийняти купу рішень і успішно їх забути. А хто все це впроваджуватиме?

Рекомендація № 3

Після зборів:

  • проаналізуйте результати зборів (чи було отримано бажаний результат, що заважало, що допомагало цьому);

  • внесіть потрібні корективи щодо підготовки та проведення зборів надалі;

  • інформуйте всіх зацікавлених осіб про результати зборів і прийняті рішення.

Рекомендація № 4

На дозвіллі або просто зараз спробуйте визначити, скільки коштують одні збори у вашому відділі або організації. Для цього:

  • підрахуйте кількість хвилин або годин, витрачених на збори,

  • помножте їх на кількість присутніх,

  • помножте на середню погодинну оплату співробітників

  • і помножте на два (робота, яку співробітник міг би виконати за цей час).

Тепер ви бачите й розумієте, що збори коштують дорого. Саме тому варто їх проводити продуктивно.

Радіо онлайн

Sinoptik

Вхід на сайт

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пошук

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Copyright MyCorp © 2016Конструктор сайтів - uCoz