$Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1$ - $Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1$ 
Лисогірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Субота, 03.12.2016, 20:40
Вітаю Вас Гість | RSS
За довідками звертатися за телефоном +38 (05161) 6-32-16, або надсилайте листи на e-mail: lysogirska2016@ukr.net Вітаємо переможців районних змагань з тенісу в Чаусово 1
Меню сайту

Категорії розділу
Шкільні новини [409]
Фотоальбоми [0]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Час

Делегування завдань
і повноважень
керівника підлеглим

Згідно з пунктом 95 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 778 керівник навчального закладу виконує безліч різноманітних функцій.

Делегування — це процес передання частини функцій (робочих завдань) і повноваженькерівника одному чи декільком з підлеглих.

Делегування завдань — процес психологічно непростий. Часто керівник навчального закладу, схильний до стереотипів, не може доручити підлеглому частину своєї роботи. Серед найбільш поширених стереотипів — міркування на кшталт:

  • я виконаю роботу якісніше;
  • швидше і простіше самому виконати роботу, ніж вчити інших і пояснювати їм специфіку процесу;
  • підлеглий скористається ситуацією, щоб обійти мене;
  • претендуватиме на мою посаду.

Безумовно, керівник виконує свою роботу краще (на те він і керівник). Однак не потрібно порівнювати якість роботи свою та підлеглого. Краще зіставити рівень підготовленості працівника з вимогами завдання. Якщо він здатний виконати завдання на прийнятному рівні (хай і не такому високому, як керівник), є сенс делегувати його.

Першого разу, можливо, і швидше все зробити самому. Однак варто замислитися про те, в якому випадку вдасться заощадити більше часу в перспективі: виконуючи всю роботу самостійно чи доручивши її частину працівникові? Крім того, хіба професійний розвиток підлеглих — це не те питання, якому керівник навчального закладу зобов’язаний присвячувати час? А що може бути краще для такого розвитку, ніж набуття нового досвіду в ході виконання робочих завдань?

До того ж керівник навчального закладу має подумати, чи не становить більшої загрози для його кар’єри штат некомпетентних співробітників, які не зможуть якісно виконати роботу за його відсутності.

«
Цілі делегування

Основні цілі делегування завдань:

  • звільнити час керівника навчального закладу для виконання більш важливих завдань;
  • спонукати працівників ефективніше та різнобічно використовувати свої професійні знання і навички;
  • мотивувати роботу працівників навчального закладу;
  • підвищити довіру в колективі;
  • перевірити сумлінність працівників.

Ставлення працівників до делегованих завдань неоднозначне. Часто їх сприймають як додаткове навантаження без належної мотивації. Проте делеговані завдання можна розглядати і під іншим кутом зору. Наприклад, як чудову можливість проявити себе, набути нових навичок, отримати досвід, якого бракує, вивчити роботу керівника навчального закладу та своїх колег.

Ставлення працівників до делегованих завдань неоднозначне. Часто їх сприймають як додаткове навантаження без належної мотивації. Проте делеговані завдання можна розглядати і під іншим кутом зору. Наприклад, як чудову можливість проявити себе, набути нових навичок, отримати досвід, якого бракує, вивчити роботу керівника навчального закладу та своїх колег.

«
Правила успішного делегування завдань

Вважають, що успішність делегування завдань визначають три чинники:

  • чітка постановка завдання;
  • правильний вибір виконавця, який має необхідні знання та навички;
  • грамотна взаємодія керівника і підлеглого.

Аби працівник усвідомив сенс делегованого завдання та успішно виконав його, керівник навчального закладу має чітко сформулювати завдання. Важливо перевірити, чи правильно виконавець зрозумів керівника, та узгодити такі ключові організаційні моменти:

  • що робити у разі непередбачених перепон, виникнення труднощів;
  • які права і повноваження має виконавець під час виконання завдання;
  • чи має делеговане завдання пріоритет над поточними справами виконавця, чи можна відкласти їх на період виконання делегованого завдання;
  • скільки часу відведено на виконання делегованого завдання.

Також варто з’ясувати такі основні питання, як: технологія виконання завдання; критерії оцінювання виконаної роботи; порядок взаємодії з виконавцем.

  • визначайте, які завдання можна делегувати, а які ні. Стратегічні питання, підбір кадрів, конфіденційні завдання вищого керівництва повинні залишитися у вашій компетенції. Виконання значної частини поточної роботи можна доручити підлеглим;
  • враховуйте власні плани щодо кар’єри співробітника, якому даєте доручення: делегуйте йому те, що згодом може стати його основною роботою;
  • стежте за тим, щоб розподіл навантаження між підлеглими був рівномірним.

Навчившись правильно делегувати завдання, керівник навчального закладу звільниться від перевантажень і отримає можливість ефективно працювати в оптимальному режимі.

Запам’ятайте основне правило управління робочим часом: встигнути зробити не все, а головне, — і успіх завжди буде з вами.

Радіо онлайн

Sinoptik

Вхід на сайт

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пошук

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Copyright MyCorp © 2016Конструктор сайтів - uCoz